måndag 26 augusti 2024

Lite mer än fyra år...

 Har passerat sedan jag skrev sist. Jag tänker inte gå in så mycket på dessa år. Det har varit högt och lågt. En hel del sjukskrivning, utmattningsdepression. Det blev en resa med  professionell hjälp och resultatet personlig utveckling och mycket bättre mental hälsa. Egna redskap att använda osv..

Så i dag!? Augusti 2024.. hmm ja jag landade i Sundsvall i dec i fjol. Blev med sambo då och vi har Ayla hemma var annan vecka. 

Båda pälsklingarna (katterna) zelda och skuggan är kvar.  


Jag studerar till undersköterska på komvux här i stan. Och ska vara klar dec 2025. Träffat en hel del nya halft galna (på bra sätt) människor genom skolan.

Gick med i en fb grupp Sundsvalls damer och där igenom fått nya bekantskaper. Och en hel del olika aktiviteter.  

Har sagt upp bekantskapen med en gammal vän.

Och träffat nya vänner, bekanta och börjat umgås mer flitigt med andra äldre vänner.

Livet rullar på... har mist en drös med människor (och djur runt mig) under dessa år. Nu senast somnade min farfar in. Kan inte påstå att vi haft så bra relation men träffat honom och umgåts ett antal gånger under mitt liv.  Att han bodde i Nyköping gjorde kanske sitt till, men har lite roliga minnen iaf. 


Under dessa år blev jag (till en början) hundvakt åt en herre vid namn Kurt. Och jag tror inte det finns någon som träffat honom och inte blivit lite kär haha.. Vilken fantastisk hund. Vi fick ha Kurt i 2 och halft år innan det var dags för honom att gå över regnbågen. Han blev 13 år gammal. 

Så det var en liten uppdatering. Nu får vi se om jag orkar hålla igång bloggen eller om nästa inlägg kommer om något år haha 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar